Wat kun je zelf doen in deze crisisperiode om contact met je klanten te houden, geld te blijven verdienen en zichtbaar te blijven? Kampen Partners heeft 10 tips voor je als steuntje in de rug voor ondernemers in de horeca en retail in de gemeente Kampen. Doe er je voordeel mee!

  1. Laat jij je klanten al vooruit betalen? Dat klinkt minder sympathiek dan we bedoelen, maar je kunt dan denken aan het verkopen van cadeaubonnen of stimuleren dat de vaste gasten uit je kroeg alvast een rondje geven en met een Tikkie aan je betalen. Dat levert jou nu cash op én klantenbinding. Een simpele manier waarop ze hun sympathie voor jou en je zaak kunnen tonen. Voor advies hierover staat Roeland Tameling voor je klaar.

  2. Sta je al op www.bezorgeninkampen.nl? Zowel voor horeca als voor retail. Klik hier voor meer uitleg. En heb je geen eigen webshop, maar wil je dat nu wel én snel? Kampen Partners heeft een speciale voordeelactie gemaakt: binnen 48 uur je eigen webshop voor € 500,-! Stuur een mail naar info@kampenpartners.nl en we regelen het voor je.

  3. Met onze mediapartner De Brug starten we een campagne ‘koop lokaal online & win’. Meer informatie volgt snel, maar denk nu alvast na over prijzen die je weg kunt geven, zodat we samen toch meer omzet naar de stad toe kunnen halen. Leo Hoksbergen houdt jullie op de hoogte.

  4. BrugMedia heeft daarnaast een aantal campagne-pakketten samengesteld. Deze pakketten zijn echt bedoeld om jullie weer op weg te helpen. In het pakket zit o.a. het plaatsen van een gratis waardevol artikel met foto. Als betrouwbaar medium, met een enorm bereik, vertelt De Brug graag uw verhaal. Let op: je kunt er slechts éénmalig gebruik van maken, want wij komen écht heel scherp over de Brug. Bel Johan van der Kolk voor de voorwaarden: 06-15881953.

  5. Als je een leuke actie hebt, delen we die graag en gratis via onze communicatiekanalen. Zoals www.facebook.com/hanzestadkampen, een van de best bezochte FB-pagina’s in Kampen. Bovendien hebben we gratis foto’s, perscontacten en meer voor je. Hester Timmerman staat voor je klaar.

  6. Over social media gesproken. Daar kun je zoveel meer mee. We hebben ooit voor evenementenorganisatoren een lijstje met handige tips gemaakt, maar die zijn voor jullie ook superhandig. Doe je voordeel met deze praktische social media tips. En je hebt vast onze openingstijden posters al gezien of de social media banners met de tekst ‘Wij zijn open’. De meeste posters hangen al, maar je kunt nog veel vaker de ‘Wij zijn open’ social media banners inzetten. Doen!

  7. Online: werk je Google bedrijfspagina bij. Consumenten checken nu nog meer op Google of je nog wel open bent, of ze online bij je kunnen bestellen enzovoorts.

    Dus:
    - Werk je openingstijden bij
    - Pas je bedrijfs- en contactinformatie aan (voeg bijvoorbeeld toe: - alleen bezorgen)
    - Vermeld informatie over de gevolgen van corona (COVID-19) in je berichten

    Lees meer hierover op Frankwatching of neem contact op met onze Google specialist Dennis Bijl. Oh ja, en als je al eens op Google adverteerde, kom je waarschijnlijk in aanmerking voor extra advertentiebudget. Dat geldt voor Facebook ook trouwens.


8. Maak een vlog over een andere binnenstadondernemer. Deel die met Hester Timmerman, dan zorgen wij ervoor dat jullie allebei volop social 
media aandacht krijgen. Onder meer omdat we betaalde Facebook advertentieruimte gaan inkopen. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
Ben je nog een beetje huiverig om te beginnen met vloggen? De allerbeste tip is: Begin gewoon. En anders vraag je Michiel de Groot van de Intertoys om je op weg te helpen. Je leest de tips en instructies hier

9. Wat is jouw ludieke / originele / sympathieke variant op het drive-in fastfood restaurant? Als je aan de openbare weg zit, kan er meer dan je denkt.
En ook als je niet aan de openbare weg zit, trouwens..

10. Vraag het C-team om persoonlijk advies

“If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them....maybe you can hire The C-Team”. Dat is het motto van het Campagneteam van Kampen Partners met Hester, Lucas, Anja, Dennis, Johan en Roeland. Iedere dinsdagochtend houden we gratis online spreekuur tussen 9 en 10 uur via www.kampenhelpt.nl. We geven gratis marketingadvies in coronatijd. 

Voorbeeld: Kapper X heeft nu nul omzet, maar wil in beeld blijven bij klanten. Onze tip was: daag iedere week drie andere vaste klanten uit voor een ‘Doe raar met je haar’ fotowedstrijd en deel dit via Facebook. Zo krijg je niet alleen aandacht, maar laat je ook zien hoe relevant je bent: “als je niet regelmatig naar de kapper gaat, kan dit gebeuren!” En daarna kwamen we een ludiek alternatief tegen op Instagram, ook gaaf.

TIP: Bekijk de virtuele rondleiding van Wouter Berns door Galerie Tripmaker. In samenwerking met Julius Media maakte hij een prachtige 360 graden video van de galerie. Klik hier voor de YouTube video. Wil je ook zo'n video maken? Neem dan contact op met Julius Hartman.

 

Kun je niet wachten tot dinsdagochtend? Maak dan een afspraak via r.tameling@kampenpartners.nl of 06-17453490 (WhatsApp, SMS, bel ook buiten kantooruren)

 

P.s. En natuurlijk zijn er nu allemaal regelingen waar je als ondernemer misschien een beetje je financiële pijn mee kunt verzachten. Een actueel overzicht van de landelijke regelingen vind je online op bij de Kamer van Koophandel en de afspraken in Kampen zijn te vinden op Kampen.nl.

Brug Nieuws

Privacy statement

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners. Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media